سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
فرانسه در آخرین سرکوب مسلمانان نزدیک به 80 مسجد را بازرسی می کند

حوزه/ وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که طی روزهای آینده قرار است به نزدیک به ۸۰ مسجد در سرتاسر این کشور حمله شده و مورد بازرسی یا احتمالا تعطیلی قرار بگیرند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی،  وزیر کشور فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که طی روزهای آینده ۷۶ مسجد را در عملیاتی «گسترده و بی‌سابقه» مورد بازرسی قرار خواهد داد.

جرالد دارمانین گفت که خدمات دولتی ۷۶ مکان عبادی مسلمانان را کنترل و بازرسی می‌کند. ۱۶ مکان در منطقه پاریس و ۶۰ مکان در دیگر نقاط قرار دارند. وی اشاره کرد که برخی از این مساجد احتمالا تعطیل خواهند شد.

طبق گفته روزنامه لو فیگارو ، وزیر کشور بخشنامه‌ای را برای بازرسی از مساجد به فرمانداران این کشور ارسال کرده است.

گفتنی است پس از ظهور دوباره کاریکاتورهای بحث برانگیز و موهن شارلی ابدو از سال ۲۰۱۵ که توسط یک معلم فرانسوی ، با نام ساموئل پاتی در کلاس درس نشان داده شدند، در پی کشته شدن این معلم توسط یک نوجوان چچنی تبار، اسلام‌هراسی در فرانسه افزایش یافته و سرکوب مسلمانان آغاز شده است. گفته می‌شود این نوجوان  به ضرب گلوله پلیس فرانسه کشته شد.

وزیر کشور فرانسه در تاریخ ۳ نوامبر گفت که از سه سال گذشته که رئیس جمهور امانوئل ماکرون رئیس جمهور شده ۴۳ مسجد بسته شده است.

وزیر کشور در بیانیه دیگری در تاریخ ۲۰ نوامبر اظهار داشت که خانواده‌های خارجی که مخالف نمایش کاریکاتورهای حضرت محمد (ص) در مدارس هستند، ممکن است  با اخراج از کشور روبرو شوند.

وی همچنین در گفتگو با رادیوی اروپا ۱ ، یک شبکه رادیویی فرانسوی گفت که کاریکاتورهای تحریک‌آمیز، تحت آزادی بیان محافظت می‌شوند و از کسانی که از معلمان می خواهند تصاویر را نشان ندهند شکایت می شود.

وی افزود که خانواده‌های خارجی باید توجه داشته باشند زیرا در هنگام پیگرد قانونی به دلیل ارتکاب «جرم» ممکن است با اخراج روبرو شوند.

گفتنی است فرانسه بیشترین جمعیت مسلمانان اروپا را در خود جای داده است و اسلام پس از مسیحیت کاتولیک دومین دین این کشور محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha